semangat politik katak

Apa kata PM Najib

Kalau Najib anak jantan.....

11 August, 2009

Pakatan Rakyat - siapa kaut lebih untung

PAS, PKR dan DAP seperti aur dengan tebing. Saling membantu antara satu sama lain. Sama2 mengaut keuntungan masing2. Dalam pada masa itu siapa yang sedang mengaut lebih untung? PAS, PKR atau DAP?

Hasil dari bersepakatan PAS, PKR dan DAP berjaya menawan 5 buah negeri pada PRU 12 yang lepas.

Sebenarnya apa yang di namakan "Pakatan Rakyat" ini tidak ujud dalam ertikata yang sebenarnya. Ianya cuma di sebut ketika menghadapi PRU atau PRK sahaja, lepas itu mereka membawa haluan masing2.

Sebagai contoh, P Pinang walaupun PAS telah memenangi satu kerusi DUN, tetapi PAS tidak di beri sebarang jawatan dalam pemerintahan negeri P Pinang.

Begitu juga dengan Kedah, DAP ada satu kerusi DUN, ianya juga tidak ada sebarang jawatan. Akan tetapi, DAP Kedah lebih bijak dari PAS P Pinang. DAP Kedah cuma ugut keluar PR kerana perkara kecil bab rumah potong babi saja PAS Kedah sudah 'pucat muka', kini PAS terpaksa adakan fortpolio khas untuk DAP supaya boleh bersuara dalam hal pentadbiran negeri Kedah.

PAS P Pinang macamana? Kecut telok atau pun tadak telok langsung. Walaupun PAS banyak membantu menangkan banyak kerusi kepada DAP dan PKR tetapi PAS dianjing kurap kan. Sanggup jadi anjing kurap kepada DAP dan PKR kunun kerana "Pakatan Rakyat".

Di Perak pula ujud kerajaan "boneka" PAS@DAP. Menteri Besar PAS, 70% EXCO nya cina dan india. PAS sangat berbangga dengan kerajaan "boneka" di Perak. Apabila kerajaan "boneka" ini runtuh ada penyokong PAS yang sanggup mati bunuh diri atas jalan raya.

Sekarang kita sedang saksikan PAS Selangor pula di anjing kurap kan oleh DAP dan PKR. Sanggup kah PAS terus di anjing kurap kan selama2 nya dalam Pakatan Rakyat?

3 comments:

melayukita said...

kenapa pemimpin kita bodoh piang nak paham benda2 mcm ni? jwpn dia sbb diorang tamak.

Kuda Perang said...

BIARKAN SAJA PAS BERKERJASAMA DENGAN DAP DAN PKR...!!! BIARKAN MEREKA...

meLAYU said...

Biarkan jugak UMNO bekerjasama dgn GERAKAN, MCA dan MIC.. same jer!