semangat politik katak

Apa kata PM Najib

Kalau Najib anak jantan.....

28 May, 2009

PRU negeri Perak



Beruk pas: Emmm, wangi nya bontut kamu.

Beruk dap: Tentu le sebab aku ada 18 kerusi ADUN.

Beruk pkr: Jangan cium lama sangat, teman pun nak cium juga.

Beruk dap: Bagi le peluang si pkr tu cium pula, dia memang peminat bontut.

Keputusan Pilihan Raya Umum Ke-12 : Perak

Walaupun PAS cuma menang 6 kerusi, tetapi bertindak seolah2 dia yang paling kuat.
DAP kooolll aje, cuma bagi cium bontut nya aje.



BN

Pas

DAP

PKR

Bebas
Parlimen 13
(24)
2
(7)
6
(7)
3
(10)
0
(2)



BN

Pas

DAP

PKR

Bebas
DUN 28
(59)
6
(21)
18
(18)
7
(20)
0
(2)


27 comments:

PAPA GOMO said...

SALAM...
MANTAP...
KAWAN LINK KAN KE BLOGG KAWAN..

anonymous said...

Di persilakan

Anonymous said...

jika sejarah tanahair dikaji semula, umno ini adalah alat neo-colonisme Anglo-America yang bertopengkan 'nasionalisme melayu' dengan fungsi menghapuskan musuh-musuh london & washington di malaya, baik muslim ataupun komunis atapun nasionalis progresif. polisi umno mengajar sains dan matematik di bahasa inggeris di peringkat sekolah rendah adalah sebahagian perang budaya or culture war untuk menaklukkan minda rakyat.

Anonymous said...

SALAM ZIARAH BRO
PEH GEREKK!..PAKATAN = 3 STOOGES!

jaam said...

SALAM ZIARAH BRO,

BAIEEK PUNYA POST!
TABEEEEK SPRING!!!

Anonymous said...

Wharghhhh kah kah kah kui kui kui gelak guling- guling sampai nak mampos...lepas ni korang berok prliharaan umno lak kena sumpah hidup dan mati jadi berok. Respek sikit kai pati ISLAM... awak semua tu ugama bukan islam ke...?

Prof. Era Pasca said...

salam anon... jgn sembang lebeh la... ang baca komen den sampai abeh tau.... wahahaha ape yg ang cube tunjukan nih?

Thursday, May 21, 2009

Siapa Boneka di Pulau Pinang

NIZAR di jatuhkan/digulingkan dan dirampas kuasanya dari Babi Negara malah Babi-babi Negara ini juga mendakwa Ir Nizar boneka kepada cina... iaitu boneka kepada Ngah dan Ngeh... Walaupun isu tanah, isu CAMRY. isu BALAK sudah diperjelaskan? Tapi masih menyalak lagi UMNO menutup mata lagikah UMNO?

Kini setelah rampasan dibuat isu baru pula muncul dimana Babi Negara mengatakan sepatutnya bukan PAS yang memerintah tapi UMNO kerana UMNO menang banyak kerusi daripada PAS malah UMNO menang banyak kerusi dari DAP... Kuasa melayu harus dipertahankan kata UMNO..!

Keputusan PRU 12 hanya memberi 6 kerusi pada PAS... Masih ada juga orang UMNO yang mahu pertikaikan ini...? Persoalannya ialah TIDAK HEBATKAH PAS? TIDAK HEBATKAH PAS APABILA MENANG 6 KERUSI TAPI MASIH MENJADI MB? sudah tentu jawapannya sangat HEBAT.... tapi HEBATKAH UMNO pabila menang 12/40 kerusi DUN berbanding 7/40 kerusi DUN dari GERAKAN tapi membonekakan diri kepada GERAKAN dengan memberi jawatan Ketua Menteri (KM) kepada GERAKAN...? MANA KETUANAN MELAYU Oi!? maka sudah pasti UMNO tak hebat....! Sekali lagi institusi MELAYU di perlekeh....

Sedikit bingkisan sejarah PRU.....



1990-1995 (GERAKAN MENJADI TUNJANG UMNO)
Dalam pilihan raya umum 1990, Umno memenangi 12 kerusi di Pulau Pinang manakala Gerakan hanya memenangi 7 kerusi. Keputusan itu membolehkan BN terus memerintah apabila mendapat 19 kerusi berbanding DAP yang hanya mendapat 14 kerusi.

Sepatutnya, Umno yang mempunyai majoriti lebih besar di antara kedua-dua parti di dalam BN itu berhak mendapat jawatan Ketua Menteri. Bagaimanapun, kerana terlalu bijak atau bangang, Umno menyerahkan kuasa pemerintahan kepada Gerakan. Malah, kuasa pemerintahan juga telah diserahkan oleh Umno kepada parti yang didominasi oleh kaum Cina bagi menjaga hati mereka.

1996-2000 (GERAKAN MENDAHULUI UMNO MEMEGANG TAHKTA)
Begitu juga dalam pilihan raya umum 1995 di mana Umno menang 12 kerusi, Gerakan 10 kerusi, MCA 9 kerusi, MIC 1 sedangkan DAP menang 1 kerusi saja. Umno tetap tunduk di bawah telunjuk Gerakan dan jawatan Ketua Menteri terus diserahkan kepada parti itu.

Lihatlah bagaimana survival orang Melayu Pulau Pinang hari ini yang gagal di tangani oleh Umno sehingga terpinggir dan terpaksa lari ke luar kawasan seperti Kulim atau Selama.

Mana dia suara yang melalak dan melolong ketuanan Melayu itu? Apakah kerana Pulau Pinang tiada beraja maka Pulau Pinang boleh diserahkan kepada bukan Melayu sebagaimana Singapura dahulu? Siapa sebenarnya yang jadi yang menghina dan menggadaikan melayu..??

begitu juga
2000-2005 juga UMNO memberi laluan pada GERAKAN
cuma 2006-2011 PR mengambil alih dan memberi laluan pada DAP (kerana DAP 19, PKR 4 , PAS 1)

p/s : kenapa masa 1990-1995 tak bagi DAP memerintah bukankah DAP paling banyak kerusi berbanding GERAKAN? UMNO taiklah!
baginda menggoreng dari kedahlanie dan keputusan rasmi DUN pulau pinang

Posted by Baginda Reformasi

PAS UNTUK SEMUA said...

EXCO P Pinang dibolot semua oleh DAP dan PKR
walaupun PAS ada satu kerusi DUN, tetapi PAS di anaktiri kan.
Ini kah yang di namakan 'Pakatan Rakyat?'

Anonymous said...

Very nice post. The People's Alliance Government had been doing well before it was immorally usurped by BN. This is just my humble opinion. Do not be upset.

Anonymous said...

professor hamka telah berkata,

"telah pergi org putih yg berkulit putih dan telah datang org putih yg berkulit hitam manis..."

maksudnya, walaupun penjajah telah pergi, namun pemikiran penjajah tetap diteruskan oleh UMNO, UMNO=penjajah. perlembagaan malaysia tu penjajah yg buat, org UMNO lebih percayakan org putih drpd ALLAH. nyata UMNO betuhankan penjajah berbanding ALLAH!!!

UMNO lebih percaya keberkesanan perlembagaan malaysia darpd percayakan kitab suci Al-Quran dan hadith!!!

org UMNO semuanya kafir!!! sebab menolak perintah ALLAH!!!

hahaha,
mesti org2 UMNO marah ni... jgn marah kalau kamu bukan kafir!!! aku cuma nak mengingatkan... sendiri ada otak, sendiri fikir la...

xkan terasa pedas kalau kamu x makan cili. kalau dh makan br la terasa pedasnya...

wassalam...

DEWAN MUSLIMAT PAS BUKIT KATIL said...

Mengapa perlu sorokkan wajah disebalik topeng?

PaKMie said...

Salam...

Nizar dia mengaku dia kuat....
Nizar rakus pada kuasa. Inilah perangai sebenar pemimpin Pas. Dapat 6 kerusi pn riuh satu dunia kata rakyat Perak sokong dia.....DAP je sokong Pas, terbukti dlm PRK Bkt Gantang tempuhari. Berapa undi melayu Nizar dapat????

Pakmie sokong sgt2 actikel saudara ini....tepat dn jitu....

Na'im Nikmat said...

Kenapa PAS bergabung dengan DAP&PKR

Firman ALLAH S.W.T:
Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan.
(Al-Maaidah:8)

Dan kenapa harus tumbangkan UMNO/BN
[8]
Sesungguhnya Kami jadikan (kesombongan dan keengganan mereka tunduk kepada kebenaran sebagai) belenggu yang memberkas kedua tangan mereka ke batang leher mereka; (lebarnya belenggu itu) sampai (menongkatkan) dagu mereka lalu menjadilah mereka terdongak.
[9]
Dan Kami jadikan (sifat tamak dan gila mereka kepada harta benda dan pangkat itu sebagai) sekatan (yang menghalang mereka daripada memandang kepada keburukan dan kesingkatan masa dunia yang ada) di hadapan mereka, dan sekatan (yang menghalang mereka daripada memikirkan azab yang ada) di belakang mereka (pada hari kiamat). lalu Kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu, mereka tidak dapat melihat (jalan yang benar).
[10]
Dan (dengan sebab itu) sama sahaja kepada mereka, engkau beri amaran atau engkau tidak beri amaran kepadanya - mereka tidak akan beriman.(Surah Yasiin)

Anonymous said...

tahniah naim nikmat...comment yg nta berikan memang bagus...dalil perjuangan pas berdasarkan firman Allah yang jelas...ada pihak yg nak nafikan?....jika anda orang yg beriman dgn kitab?...
teruk betul ana baca post dari blog ni...sungguh menghinakan parti yg menegakkan islam...menghinakan parti yg mengamalkan makruh dan mencegah mungkar....

dalam blog ni penuh dengan cacian, fitnah yg hasilnya akan menempah neraka Allah....tp tak tau la kalau penulis ni x beriman dengan hari kebangkitan(hari kiamat)...sebab tu suka tulis macam2...wallahualam...

>>pendukung GERAKAN ISLAM<<

Anonymous said...

**pembetulan**

tahniah naim nikmat...comment yg nta berikan memang bagus...dalil perjuangan pas berdasarkan firman Allah yang jelas...ada pihak yg nak nafikan?....jika anda orang yg beriman dgn kitab?...
teruk betul ana baca post dari blog ni...sungguh menghinakan parti yg menegakkan islam...menghinakan parti yg mengamalkan makruf dan mencegah mungkar....

dalam blog ni penuh dengan cacian, fitnah yg hasilnya akan menempah neraka Allah....tp tak tau la kalau penulis ni x beriman dengan hari kebangkitan(hari kiamat)...sebab tu suka tulis macam2...wallahualam...

>>pendukung GERAKAN ISLAM<<

Anonymous said...

salam.. bro.. web ni pro BN, tp result vote majoriti sokong PAS 'bersekongkol' dan DAP..
apa crita ni bro.. kurang promosi ke?
apa2 je la..

Anonymous said...

tu buktinye org BN bute IT. jgn maraaa.

Wak Labu Farm said...

Untuk menyedarkan melayu/islam,

klick disini

acoi2005 said...

DAULAT TUANKU...kami rakyat Perak mau kan pilihanraya bagi memilih MB Perak kami sendiri...BUBARKAN DUN PERAK

Atuk Banjar Masin said...

Hasrat DAP berkuasa sepenuh nya untuk memerintah akhirnya tercapai juga. Walaupun hanya sebuah negeri, iaitu P Pinang. Cita2 mereka ini termakbul dengan pertolongan PAS dan PKR. Sangat besar nilai jasa budi PAS dan PKR ini terhadap negara kerana telah menyerahkan P Pinang kepada DAP.

Anonymous said...

kah,,,kah,.,kah..lawak betoi blog ni...mai sondol jaa...mcm babi hutan...aku ingat ahli umno ni dah tak jadi anjing....rupa tranformers jadi babi plak....kah..kah..kah..padan laa anak muda sekarang banyak yang meluat pada umno....kah..kah..

Anonymous said...

Hakikatnya umno adalah anjing british.... yg sangat setia pada tuannya....

Unknown said...

[salam.. bro.. web ni pro BN, tp result vote majoriti sokong PAS 'bersekongkol' dan DAP..
apa crita ni bro.. kurang promosi ke?
apa2 je la..]

Muhaha, inilah die blog yang real pnye, respek kat ko anon, xde LEPPAK bak kate Chairman Kaga kat blog marpu kari tuh

Anonymous said...

pas tak gila kuasa cam umno the be end...

osman jailu said...

Hakikatnya umno adalah anjing british.... yg sangat setia pada tuannya....hahhhahahah.... tu pon jangan... pkm ganas,pembunuh,jahat, tapi sekurang2nya dia tak dok bawah telor british jaa.. hahaha... lawak sungguh sejarah kehidupan umno nih.

Wak Labu Farm said...

Wak bukan anti-PAS atau PKR dan juga bukan ahli UMNO.

Wak sokong PAS perintah di Kelantan dan Kedah.

Tetapi Wak memang anti-PAS bila PAS bersengkokol dengan DAP di Perak dan Selangor.

Hari ini PAS keluar DAP, hari ini juga Wak sokong PAS.

anonymous said...

Kalau betul PAS memperjuangkan Islam, mengapat digugurkan 'tuntutan negara Islam' dalam menifesto PAS semasa PRU12 yang lepas.

Hingga kehari ini PAS TIDAK BERANI lagi suarakan negara Islam nya. Takut sekali lagi kena sergah Karpal Singh.

Dulu PAS kata UMNO kafir kerana berkongsi kuasa memerintah dengan MCA dan MIC, sekarang apa mau kata, PAS dah kafirkan diri sendiri.