semangat politik katak

Apa kata PM Najib

Kalau Najib anak jantan.....

28 May, 2009

Hanya BN/UMNO Pembela Melayu


YAB PERDANA MENTERI DAN TIMBALAN NYA

Alham'dulillah, sekarang kita sudah mempunyai PM yang bijak dan tegas untuk menerajui negara. Sangat bersesuaian pula dengan timbalan nya yang sangat rajin tekun menjalankan segala program2 yang telah diatur dengan baik dan rafi untuk membela rakyat disamping memajukan lagi negara yang tercinta ini.

Walaupun baru setahun jagung memerintah, tetapi telah menampak kan kejayaan yang sangat cemerlang. Sebagai satu contoh yang sangat baik, PM kita telah berjaya kembalikan pemerintahan negeri Perak ketangan BN/UMNO. Kejayaan PM ini memang tidak ternilai besar jasanya.

Kami hamba rakyat negeri Perak sangat terhutang budi terhadap Baginda Sultan Perak yang sangat bijak menyelesaikan perkara ini. Daulat Tuanku, kami semua hamba rakyat yang setia sentiasa menjunjung kasih kebawah duli Tuanku.

Selanjutnya, secara perbadi anony, berharaf supaya YAB PM akan lebih tegas dalam hal menangani pehak yang sentiasa menghasut rakyat untuk membenci kerajaan. Pehak penghasut ini saban hari melaungkan slogan anti-kerajaan nya di laman2 web. Se olah2 mereka ini sangat di geruni dan di takut oleh kerajaan. Tindakan tegas dengan segera patut dilakukan.

Mereka sudah terlalu sombong dan riak kerana telah memenangi 4 PRK yang telah diadakan. Mereka tidak sedar kemenangan dalam PRK ini tidak membukti kan mereka itu kuat atau disukai ramai. Sebenar nya bila diadakan PRK, penyokong kerajaan tidak ramai keluar mengundi kerana memikirkan ianya tidak penting dan tidak boleh mengubah keadaan pemerintah negeri atau negara. Kalah atau menang BN tetap memerintah negara. Sedang kan pehak pembangkang akan turun ber sungguh2 100% menyokong parti nya.

Dengan cara pemerintahan BN/UMNO yang baru ini tidak mustahil kita akan mendapat kemenangan besar pada PRU13 nanti. Sokongan kaum bumiputera akan tetap terus padu terhadap kerajaan.

Kami kaum melayu/Islam sudah sedar dan insaf apa yang telah berlaku dinegeri Perak semasa pemerintahan PAS@DAP. Kami haraf penduduk melayu/Islam dinegeri2 lain di Malaysia harus sedar dan insaf juga.

Sokonglah, bantulah dan hormatilah pemimpin2 kita yang telah berjasa kepada kita selama lebih 50 tahun.

22 comments:

ubatkuat said...

SE ELOKNYA BLOG KAU CUMA MAKHLUK ASINH JE YG DATANG BERKUNJUNG,,TU LAH KORANG,,DOKTRIN PERKAUMAN YANG MENEBAL DAN PARAH TELAH MENYELINAP DARI DULU KINI DAN SELAMANYA..KAU KATA KAKITANGAN KERAJAAN TAK KELUAR MENGUNDI SEBAB TAK PENTING,,HOI MANGKUK TINGKAT CAP ULAR KAPAK,,JANGAN MEMBODOHKAN DIRI SENDIRI DAN KAUM KELUARGA KAU DENGAN FAKTA KAU YANG MERAPU,,PEMBOHONG DAN TAK BERASAS 100 %..PIIRAH ,,,,,,GOMEN PUNYA ORANG KALAU BOLEH TAK NYOKONG BN PUN CUMA TAKUT PERIUK NASI TERJEJAS JE,,,BODOH PUNYA ULASAN

anonymous said...

Sdr, cuba baca sekali lagi posting hamba. Mungkin kerana terlalu emosi(marah) anda kurang faham.

Yang hamba tulis penyokong kerajaan(BN/UMNO) bukan 'kakitangan kerajaan' seperti mana anda nyatakan dalam komen yang penuh semangat dan emosi.

Anyway ribuan TERIMA KASIH keatas kesudian anda berkunjung dan memberi ulasan.

Anonymous said...

tak ramai yang dtg utk memberi komen kat blog ni. sb fakta2 yang dikemukakan sangatlah longgar, tidak berasas, tdk bersifat akademik & tdk intelektual. sgt berbeza jika dibandingkan dgn blog2 PR. cube bangkitkan isu2 yang lebih relevan dan kukuh pada masa2 hadapan. Nice try...

Antibarua said...

Puak-puak Barua memang tak suka dengan fakta dan angka sebab dia orang tak tahu membezakan angka yang mana lebih besar dan lebih kecil. Tulisan saudara yang penuh fakta dan bukti menjadikan punggung depa panszzzz... emosi mereka terganggau sebab akal mereka bersetuju tapi hati mereka yang busuk menolak menrah-mentah.

Teruskan perjuangan demi Agama, Bangsa dan Tanah air tercinta.

Fakta pilihanraya juga terdapat dalam blog saya.

http://antibarua.blogspot.com/

Anonymous said...

Aku bersaksi bahawa aku dah cuba mengajak orang supaya pilih pemimpin yang beriman, bukan yang suka membunuh terutama golongan wanita dan kanak kanak. Kat akhirat esok korang jangan tuntut kat aku lak kalau kena seksa neraka.

PAS UNTUK SEMUA said...

Memang betul kata anda, - 'pemimpin yang ber iman', seperti Karpal Singh, Lim Kit Siang dan kaki sontot yang sentiasa bercakap besar dan auta!

Anonymous said...

"Sebenar nya bila diadakan PRK, penyokong kerajaan tidak ramai keluar mengundi kerana memikirkan ianya tidak penting dan tidak boleh mengubah keadaan pemerintah negeri atau negara. Kalah atau menang BN tetap memerintah negara. Sedang kan pehak pembangkang akan turun ber sungguh2 100% menyokong parti nya."
nampak sangat orang2 BE END xde semangat..kata pahlawan pemebela bangas melayu..
nak turun bagi sokongan kt parti sendiri pun baloqqq!!!
huhuhu..

Anonymous said...

org yg tahu camne dapat pahala dan camne dapat dosa baru akan faham knp memilih pemimpin itu blh mendapat pahala/ dosa. ape2 yg kita lakukan akan dihitung di akhirat kelak...

korg ingat menulis kat cni x dihitung ke? kalau korang tulis suatu yg baik, dikahirat kelak akan dipaparkan tulisan yg anda tulis dsini dihadapan semua org. begitulah jika suatu yg buruk yg anda paparkan.

bg saya prinsip yg mudah, sy pergi ke ceramah pas pada sy ianya dapat pahala kerana dalam ceramah pas ada unsur2 dakwah. penggunaan ayat Al-Quran dan Hadith Rasulullah. PAS juga selalu mengadakan kem ibadah, qiamullail dan usrah... nyata ianya dapat pahala.

program umno sy x tahu la, tp biasa sy dengan di kampug sy, umno selalu buat program maksiat, anjur karaoke la, bwk artis la, bt sukan la, semua yg lagho yg disukai oleh umno...

nasihat saya, sesiapa yg sukakan maksiat dan nak masuk neraka akhirat nanti silalah sokong puak yg menentang Islam...

wassalam...

Manjungmari said...

Betul tu.. abang pun setuju.. UMNOlah pembela Melayu... Tapi abang yang abang hairan lagi.. dah 50 tahun UMNO memerintah.. nasib orang melayu masih tak berubah... yang kaya pimpinan UMNO, Ketua Bahagian dan ketua cawangan... ahli cabuk macam abang ni tunggu PRU barulah nak dapat sikit kut.. upah tampal poster... kain pelikat.. beras....syukurlah.. itu saja rezeki.....

ustazSAID said...

Salam Manjung Mari, ahli biasa PKR dapat buat rumah rumah besar dan mewah kat Sg Buluh kah?
Tulah pasal...klu ahli biasa parti pun rasa nak kaya melalui parti susahlah...klu nak kaya bisnes beb!
Sendiri mau ingat la...

Bah Lontok said...

Manjungmari said...

Betul tu.. abang pun setuju.. UMNOlah pembela Melayu... Tapi abang yang abang hairan lagi.. dah 50 tahun UMNO memerintah.. nasib orang melayu masih tak berubah... yang kaya pimpinan UMNO, Ketua Bahagian dan ketua cawangan... ahli cabuk macam abang ni tunggu PRU barulah nak dapat sikit kut.. upah tampal poster... kain pelikat.. beras....syukurlah.. itu saja rezeki.....

May 29, 2009 5:58 AM
Nasib orang melayu tak berubah?
50 tahun dahulu kami semua tinggal dalam rimba, memburu, menyumpit dan berpindah randah.

Hari ini kami tinggal selesa dan di beri tanah dan rumah. Atok Bah kalau dia muncul semula hari ini tentu dia pengsan - tak pernah tengok motorsikal, astro, dll. Dia cuma tahu ada burung besi (kapalterbang) itu aje. Tapi kini ramai dah ada motor dan pakai kereta.

Anak2 kami juga ada yang sudah sampai universiti. Kerja makan gaji besar. Bab kesehatan tak payah cerita lah. Pendek kata segala2 nya dah maju, aman dan makmor.

Kita jangan dengki dan iri hati dengan kesenangan orang lain.

Awak kena faham mengapa ramai orang2 indon, bangla, kamboja dan lain2 negeri datang sini cari makan? Kerana negara kita kaya dan maju di bawah perintah BN/UMNO.

PR kita belum tahu lagi entah2 terus terlingkup di buat nya.

alfarisi said...

sudah lar...hang ni pencacai umno/bn
haram jadah...melayu pariah...hina
islam..rompak harta rakyat..tipu melayu..

Anonymous said...

inilah blog yg paling BODOH...wa rase die ni mesti org UMNO yg masyukkkkkkk........caya la beb sbb brani show your banggang kat umum...

Anonymous said...

bodus

wak-labu said...

Berita baik Pakatan Rakyat, klick disini

acoi2005 said...

apa korang ckp...bn umno pembela bangsa melayu...haaaa ptuihhhh amik ko...yg wa nampak korang nih tak ubah cam balaci2 je...bacul siottt

acoi2005 said...

DAULAT TUANKU...kami rakyat Perak mau kan pilihanraya bagi memilih MB Perak kami sendiri...BUBARKAN DUN PERAK

Anonymous said...

Halo kawan, aku rase babi dan anjing pun lagi mulia drp engkau yang taksub dan jumud tu! Jgnlah nak sembunyikan fakta YANG SEBENARNYA Semoga dilimpahkan petunjuk dan hidayahNYA. Amin Ya Rab!!!

Anonymous said...

takkan islam hilang di dunia... pasti melayu merayu nesta... buat apa berpaksikan bangsa... bertemu Allah Islam mu pasti ditanya..

daTOK said...

khaakh thui

Anonymous said...

butoh...

LAWAN MANA YANG TAK BETUL said...

"...Tapi kini ramai dah ada motor dan pakai kereta.....
....Anak2 kami juga ada yang sudah sampai universiti.
Awak kena faham mengapa ramai orang2 indon, bangla, kamboja dan lain2 negeri datang sini cari makan? Kerana negara kita kaya dan maju di bawah perintah BN/UMNO...."

Masuk U pun kena berhutang..Naik kete pun kena hutang,,naik LRaya kena tol..Cukai semua kena bayar..Kalau gitu baiklah UEM,PLUS,MAS,PETRONAS,PROTON yg bertanding pilihanraya dan yg perintah..dari BN..Apa ingat Free ke?Wakil Rakyat yg ada sekarang buat pelingkop..Kita yg pilih dia..dia pulak lebih2 nak org sambut dan rai..
Negara kita kaya?Maju? mana kayanya...mana majunya..kaya kes jenayah,rompakkan, rogol bunuh adalah..Kaya dengan konsep , cogankata, anugerah syok sendiri..