semangat politik katak

Apa kata PM Najib

Kalau Najib anak jantan.....

16 June, 2009

Amwar Peliwat Bersiri


Amwar Sedang Menerima 6 Sebatan

Ini sebuah kesah yang berlaku di sebuah negara yang menjalankan undang Islam dalam pentadbiran nya. Mengikut cerita dari yang empunya cerita. Begini kesah nya.

Dalam sebuah bandar di negara Islam ini tinggal seorang pegawai tinggi kerajaan. Kalau nak bandingkan agak sama juga dengan Timbalan Menteri Perdana yang ada di negara kita. Mengikut yang empunya cerita kalau tak salah silap, pegawai tinggi bernama Amwar Ibrami Haq.

Oleh kerana ketokohan nya yang terserlah berwibawa untuk memimpin negara, maka beliau telah dicanangkan sebagai pengganti Menteri Perdana di negara itu. Amwar sungguh gembira dan sangat berbangga di atas kewibawaan nya itu.

Malang tidak berbau, Dengan tidak di sangka2 Amwar dituduh meliwat. Mangsa yang kunun kena liwat itu telah membuat pengakuan di mahkamah. Perbicaraan dijalankan dengan secara adil dan saksama.

Dipendek kan cerita, diakhir perbicaraan Amwar didapati tidak bersalah kerana meliwat, dia cuma didapati bersalah 'menyalah guna kuasa' (rusuah). Dia dikenakan hukuman penjara selama 6 tahun.

Setelah selesai menjalani hukuman dan dibebaskan, Amwar terus bergiat dalam politik demi mengjar cita2 nya untuk menjadi Menteri Perdana. Mungkin kerana terlalu banyak musuh politik nya, sekali lagi beliau kena tuduh meliwt budak suruhan nya.

Pada tuduhan kali kedua ini, sangat malang nasib Amwar. Segala bukti dan kenyataan saksi tidak menyebelahi nya. Dia di dapati bersalah dan di jatuhkan hukuman 6 kali sebatan dan di penjarakan selama 20 tahun.

catatan ringkas: cerita diatas adalah dari petikan lakunan drama filem Hindi, ianya tiada kaitan dengan sesiapa yang hidup atau yang dah mati.

10 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

orang yang kena sebat mula2 ialah haji hadhi, presiden PAS kerana memecah belah Islam

GOMO said...

salam bro...
itu sebat kalau ikutkan anwar ni ada seratus kali lebih mahunya...

apa pun anwar sudah di sedarkan betapa kuasa Allah tu lagi besar dari kekuasaanya!!!

teruskan perjuangan bro..

salam...

jiwakacaw said...

oi bodoh....xpayah la nak ckap pasl undang2 islam....umngok kesayangan ko 2 pn trang2 tolak hukum islam....ni ko nk pakai hukum islam??? cermin diri sket la bro....

Tontoya said...

Nak hukum mengikut undang2 islam tapi perbicaraan kes liwat tidak mengikut cara islam..aparaa punya bodoh anonymous ni tulis...kalo Nuar tak bersalah nanti lebih baik ko pegi minta maaf ngan dia,ko gi cium bontot dia lak..dah memang ini konspirasi,fitnah..yang dulu pun mahkamah kata Nuar bukan peliwat..Mahadey pun mengaku yg dia gunakan kuasanya dulu utk jatuhkan Anwar..Tapi tak apale,Allah sentiasa berada dipihak yang benar..

Dee said...

Salam Anon. .

Teruskan perjuangan. .

Pak Nik Bekeng said...

Zahid hamidi & Ezam md nor adalah juga antara orang yg patut kena sebat kerana mengikut logiknya merekalah yg awal-awal kena belasah (jolok) dek anwar kerana dulu meraka teman rapat. Berahim ali yang umno dok tergila-gila sekarang ni pun boleh jugak dimasuk senarai untuk disebat sebab dia dulu pernah sebilik dengan anwar dalam ISA. Takkan tak dak apa-apa kot! atau nak tarik utk jadi konsultan liwat dalam umno?

Anonymous said...

ya lah anwar smua betol,najib smua salah,kalau dah benci smua x betol....

kelambuharimau said...

hari ini kononya pejuang PAS guna islam sebagai landasan berpolitik..tidakakh kita sedar bahawa malaysia memang dari dahulu menjadi contoh negara islam terbaik didunia..hahaha

SERATAH said...

Salam.
Dulu pun semasa Hakim melepaskan Anwar dua satu, kata hakim, Anwar dibebaskan atas kesilapan teknikal,
kes liwat berlaku tetapi ada teknikal, maka Anwar dibebaskan, serupa juga dengan kes Mat Sabu, kesilapan teknikel, Mat Sabu di bebaskan, tetapi semua orang tau Mat Sabu dengan bini orang dalam bilik Hote.

Kuda Perang said...

Hahaha..Malaysia jadi contoh Negara Islam Terbaik...
Malaysia ada Kilang Arak TERBESAR di Asia Tenggara.
Malaysia ada Pusat Judi TERBESAR di Asia Tenggara.
Malaysia pengeksport babi TERBESAR di Asia Tenggara...
Hahaha aku bangga..
Kita berkongsi kebanggaan Kelambuharimau..